Fitnes Caffé från Aromboden

När ja var hos syrran i lördags så bjöd hon mig på en kopp Fitness Caffé som dom tagit in till Aromboden.
Jättegott var det och nyttigt! Ska tydligen sätta fart på förbränningen=) Det gillar vi.

Så här står det om kaffet:

Fitness Caffè - ett nytt hälsosamt kaffe från Italien

Fitness Caffè är ett innovativt, patenterat kaffemärke som tillverkas av GVM I.E. i Teramo, Italien. En kaffeblandning av gourmetkaraktär som genom tillsättning av speciellt utvalda, dokumenterat hälsosamma kryddor och örter bidrar till konsumentens allmänna välbefinnande.

Svenska forskare har genomfört en jämförande studie gällande antioxidantkapaciteten hos FitnessCaffè. Där konstaterades att FitnessCaffè är betydligt mer potent som antioxidant jämfört med traditionellt kaffe och te. En hög antioxidantkapacitet stärker bland annat kroppens cellskydd och bidrar därigenom till en god hälsa.
Fördelar med Fitness Caffè®

Genom produktens sammansättning hjälper den till att:

1. stärka kroppens cellskydd och bidra till en god hälsa
2. stimulera ämnesomsättning och förbränning
3. höja energinivån
4. höja effekten vid olika dieter

Det låter väl kanon!

Funderar på om ja ska gå in och beställa det, ja dricker ju så mycket kaffe så det måste ju vara bättre när det är
massa nyttigheter i=)

Finns i smakerna Orginal och Energins


Kommentarer
Postat av: Anne-Lee här...

HaHaha ja hos Britt va de ja som jag sett de små liven....

Hur smakar kaffet undrar jag direkt...blev lite nyfiken allt....

Kram Anne-Lee

2009-07-13 @ 20:46:03
URL: http://annelees.blogspot.com
Postat av: Randy

Det tror jag med =) favoritlåt med henne`?

2009-07-13 @ 22:02:42
URL: http://www.randys.se
Postat av: Emelie

Oj Fitnesskaffe, det har jag aldrig hört om. Det hade ju varit toppen om kaffe som annars inte är så värst hälsosamt hade kunnat vara det. Kanske något att prova på!



Ja jag mår lite bättre men hostan vill inte ge sig. Fast visst känns det betydligt bättre nu när resan till SF är bokad :)

2009-07-13 @ 23:12:02
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0